lørdag 12. mars 2011

Klubbdykk Gåsøy






Godt med dykkere stilte i dag fra flat Lista til Kristiansand.

Noen var litt ekstra spendt, de hadde en teknisk prøving av ventiler i det kalde sjøvannet som i dag hadde kommet opp i hele + 4 grader.
En med nyoverhalte ventiler, en med komp. ny ventiler, en med nye ”hjemme” justerte 1 trinn.
Yngve var med som dykkeleder / journal fører og registrerte at alle kom opp igjen.

Alt fungerte topp for hele gjengen ingen spill av luft.
Sikten er enda UTROLIG bra, en flott dykkeplass rett N av grav-røysa på Gåsøy.
Bra plass her også for vind, det lå i tillegg matnyttige ting på bunnen.

En meget godt fornøyd gjeng satt og koste seg på dekk og nøyd medbrakt!

Båtfører
Jakob

2 kommentarer:

  1. Klubblue.

    Man kan strikke en hvilken som helst blå lue på pinne 2,5. Ankeret og bokstavene er sydd på etterpå med maskesting.

    Til Peders lue la jeg opp 150 masker på kort rundpinne i garnet Sisu. Lua er dobbel over ørene for å være litt varmere.

    Først strikket jeg 5-6 cm glattstrikk og så en rad med vrang. Da får man en brettekant. Videre strikket jeg gode 10 cm glattstrikk igjen. Så begynte jeg å felle av.

    Jeg satte fire merketråder fordelt jevnt utover og felte rett etter disse, 1 runde med felling og 2 runder uten seks ganger. Deretter annenhver med og uten felling fire ganger. Så felling hver omgang til det er 4-6 masker igjen på hver pinne. Så dro jeg tråden gjennom maskene og festet den.

    Dette blir en vridd felling fordi det er 150 masker og merketrådene blir ved 37 og 38 masker. Har du 152 får du en rett felling.

    Etterpå ble ankeret og bokstavene brodert på, løse tråder festet og kanten sydd fast inni lua.

    Mønsteret til anker og bokstaver laget jeg selv og er fullt av kluss. Jeg har begynt å tegne det over uten kluss. Jeg skal kopiere eller scanne det så Peder kan fordele det ut til de som vil.

    Hilsen Randi.

    SvarSlett
  2. Trenger ikke oppskrift, Peder har sagt at han skal få deg til å strikker til oss....

    SvarSlett